Donekle je neobično da je Rijeka, grad fundamentalno obilježen prometnim tokovima i tranzitom, do danas bez prikladnog autobusnog kolodvora. Istina je da je većina prometa koji se kroz grad odvijao bio teretni, no niti promet putnika nije bio zanemariv. Naime, više brodskih linija povezivalo je Rijeku s kvarnerskim otocima, a Rijeka je bila i početna (odnosno završna) luka dužobalnih linija na velikim i elegantnim brodovima danas nepostojeće bijele flote Jadrolinije. I danas je tranzitni promet bitan jer su linijske brodove zamijenili popularni i brzi katamarani. Također, s razvojem mreže hrvatskih autoputeva, autobusni promet doživljava svojevrsnu renesansu, a upravo je riječka kompanija Autotrans, koji je nedavno kupio britansko-njemački koncern Arriva, dio moćnog Deutsche Bahna, predvodnik u autobusnom prijevozu u Hrvatskoj. Usprkos svim tim činjenicama, postojeći autobusni kolodvor u Rijeci bizaran je slučaj.